Balıkesir Orman Bölge Müdürlüğü, Edremit'teki eski bir maden sahasını rehabilite ederek Kumluca Bal Ormanı'na dönüştürdü. Tıbbi aromatik bitkilerle zenginleştirilen alan, hem ekolojik restorasyona hem de bölge ekonomisine katkı sağlayacak.
Haber Giriş Tarihi: 26.06.2026 09:48
Haber Güncellenme Tarihi: 26.06.2026 09:51
Kaynak:
HABER MERKEZİ
Balıkesir Orman Bölge Müdürlüğü, rehabilitasyon çalışmaları kapsamında Edremit ilçesindeki eski bir maden sahasını yeniden doğaya kazandırdı. Tepeoba Mahallesi'nde oluşturulan Kumluca Bal Ormanı, hem ekolojik restorasyona hem de bölge ekonomisine katkı sağlayacak önemli bir proje olarak dikkat çekiyor.
ESKİ MADEN SAHASI BAL ORMANI OLDU
Balıkesir Orman Bölge Müdürü Musa Şen, Edremit Orman İşletme Müdürlüğü sorumluluk alanında bulunan Kumluca Bal Ormanı'nda incelemelerde bulundu. Ziyarette Şen'e, Ekosistem Hizmetleri Şube Müdürü Abdulmuttalip Yapacak ile Edremit Orman İşletme Müdürü Muhammet Solmaz eşlik etti.
Geçmişte maden sahası olarak kullanılan alanın rehabilitasyon çalışmalarının ardından doğal yapısına uygun ağaç türleri ve tıbbi aromatik bitkilerle yeniden düzenlendiğini belirten Musa Şen, projenin hem doğanın korunmasına hem de sürdürülebilir ormancılık hedeflerine katkı sunduğunu ifade etti.
TIBBİ AROMATİK BİTKİLERLE EKONOMİYE KATKI
Kumluca Bal Ormanı'nda yetiştirilen lavanta, adaçayı, kekik ve oğulotu gibi tıbbi aromatik bitkilerin gelişimini değerlendiren Şen, hasat döneminin ardından elde edilecek ürünlerin yöre halkına ek gelir sağlayacağını söyledi. Doğayla uyumlu üretim modelinin hem kırsal kalkınmaya hem de ülke ekonomisine katkı sunacağını vurgulayan Şen, rehabilite edilen alanların üretime kazandırılmasının sürdürülebilir ormancılık açısından önemli bir örnek oluşturduğunu dile getirdi.
YANGIN EKİPLERİNE ZİYARET
Saha incelemelerinin ardından Güre ve Kumluca Yangın İlk Müdahale ekiplerini de ziyaret eden Bölge Müdürü Musa Şen, yangın sezonunda görev yapan personelle bir araya geldi. Ekiplerin yürüttüğü çalışmalar hakkında bilgi alan Şen, özveriyle görev yapan personele teşekkür ederek kazasız ve başarılı bir sezon geçirmeleri temennisinde bulundu.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
MADEN SAHASI YEŞİL ALANA DÖNÜŞTÜRÜLDÜ
Balıkesir Orman Bölge Müdürlüğü, Edremit'teki eski bir maden sahasını rehabilite ederek Kumluca Bal Ormanı'na dönüştürdü. Tıbbi aromatik bitkilerle zenginleştirilen alan, hem ekolojik restorasyona hem de bölge ekonomisine katkı sağlayacak.
Balıkesir Orman Bölge Müdürlüğü, rehabilitasyon çalışmaları kapsamında Edremit ilçesindeki eski bir maden sahasını yeniden doğaya kazandırdı. Tepeoba Mahallesi'nde oluşturulan Kumluca Bal Ormanı, hem ekolojik restorasyona hem de bölge ekonomisine katkı sağlayacak önemli bir proje olarak dikkat çekiyor.
ESKİ MADEN SAHASI BAL ORMANI OLDU
Balıkesir Orman Bölge Müdürü Musa Şen, Edremit Orman İşletme Müdürlüğü sorumluluk alanında bulunan Kumluca Bal Ormanı'nda incelemelerde bulundu. Ziyarette Şen'e, Ekosistem Hizmetleri Şube Müdürü Abdulmuttalip Yapacak ile Edremit Orman İşletme Müdürü Muhammet Solmaz eşlik etti.
Geçmişte maden sahası olarak kullanılan alanın rehabilitasyon çalışmalarının ardından doğal yapısına uygun ağaç türleri ve tıbbi aromatik bitkilerle yeniden düzenlendiğini belirten Musa Şen, projenin hem doğanın korunmasına hem de sürdürülebilir ormancılık hedeflerine katkı sunduğunu ifade etti.
TIBBİ AROMATİK BİTKİLERLE EKONOMİYE KATKI
Kumluca Bal Ormanı'nda yetiştirilen lavanta, adaçayı, kekik ve oğulotu gibi tıbbi aromatik bitkilerin gelişimini değerlendiren Şen, hasat döneminin ardından elde edilecek ürünlerin yöre halkına ek gelir sağlayacağını söyledi. Doğayla uyumlu üretim modelinin hem kırsal kalkınmaya hem de ülke ekonomisine katkı sunacağını vurgulayan Şen, rehabilite edilen alanların üretime kazandırılmasının sürdürülebilir ormancılık açısından önemli bir örnek oluşturduğunu dile getirdi.
YANGIN EKİPLERİNE ZİYARET
Saha incelemelerinin ardından Güre ve Kumluca Yangın İlk Müdahale ekiplerini de ziyaret eden Bölge Müdürü Musa Şen, yangın sezonunda görev yapan personelle bir araya geldi. Ekiplerin yürüttüğü çalışmalar hakkında bilgi alan Şen, özveriyle görev yapan personele teşekkür ederek kazasız ve başarılı bir sezon geçirmeleri temennisinde bulundu.
Kaynak: HABER MERKEZİ
En Çok Okunan Haberler