
Bandırma Belediyesi, Avrupa Birliği destekli NetZeroCities Programı kapsamında Fransa'nın Dunkerque kentiyle yürüttüğü 17 aylık İkiz Şehir Öğrenme Programını tamamladı. Programın kapanış toplantısı Bandırma Belediyesi ev sahipliğinde gerçekleştirildi.
Bandırma Belediye Başkanı Dursun Mirza, süreç boyunca iklim değişikliğiyle mücadele, sürdürülebilir enerji politikaları ve karbon nötr şehir hedefleri doğrultusunda önemli bilgi ve deneyim paylaşımlarında bulunduklarını belirtti. Mirza, elde edilen kazanımların Bandırma'nın daha yaşanabilir, çevre dostu ve dirençli bir kent haline gelmesine katkı sağlayacağını ifade etti.
SECAP İLE ÖRNEK BAŞARI
Başkan Mirza, Bandırma Belediyesi'nin kısa sürede hazırlayarak onaylattığı Sürdürülebilir Enerji ve İklim Eylem Planı (SECAP) sayesinde Türkiye'de örnek gösterilen bir başarıya imza attığını söyledi. Bu çalışmanın, kentin uluslararası platformlarda temsil edilmesine ve Avrupa'daki başarılı uygulamaların yerinde incelenmesine de imkan sağladığını vurguladı.
YENİ PROJELER YOLDA
Avrupa Birliği ile yürütülen iş birliklerinin güçlenerek devam ettiğini belirten Mirza, yeni proje ortaklıklarıyla Bandırma'yı iklim nötr kentler hedefi doğrultusunda geleceğe hazırlamayı sürdüreceklerini dile getirdi.
Mirza, süreçte görev alan İmar ve Şehircilik Müdürlüğü Enerji Yönetim Birimi, Strateji Geliştirme Müdürlüğü, proje ortakları ve katkı sunan tüm paydaşlara teşekkür ederek, doğayı koruyan ve sürdürülebilir kalkınmayı destekleyen projeleri hayata geçirmeye devam edeceklerini kaydetti.